Και το όνομα αυτού «Τεστ Λανθάνουσας Περιόδου Έναρξης του Ύπνου». Έμπνευση του καθηγητή Ψυχολογίας Nathaniel Kleitman που μεγαλούργησε στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, το τεστ αυτό χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να εξακριβωθεί αν κάποιος έχει ανάγκη περισσότερο ύπνο.

Υπάρχουν βέβαια πολλές ενδείξεις έλλειψης ύπνου: Από την έντονη αίσθηση εξάντλησης και τη δυσκολία συγκέντρωσης μέχρι την υπερένταση και τις συνεχείς λιγούρες. Ωστόσο, από επιστημονικής απόψεως, υπάρχει ένας πιο σίγουρος τρόπος να καταλάβει κάποιος πως το σώμα του τού κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.

Πώς να κάνουμε το τεστ

Το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να ξαπλώσουμε στο κρεβάτι μας, έχοντας κλείσει κάθε πόρτα προκειμένου να επικρατεί ησυχία και να μην υπάρχει φως.

Αφήνουμε εκτός κρεβατιού το ένα μας χέρι, το οποίο πρέπει να προεξέχει. Στο χέρι αυτό κρατάμε ένα κουτάλι κάτω από το οποίο έχουμε τοποθετήσει έναν μεταλλικό δίσκο. Κοιτάζουμε στο ρολόι τι ώρα είναι και κλείνουμε τα μάτια μας.

Τα πάντα θα κριθούν από την ώρα που θα δούμε στο ρολόι όταν ξυπνήσουμε. Μόλις μας πάρει ο ύπνος, το κουτάλι θα πέσει από το χέρι μας, θα χτυπήσει στον μεταλλικό δίσκο και θα ξυπνήσουμε, καθώς μόλις θα έχουμε αποκοιμηθεί. Κοιτάζουμε ξανά το ρολόι και μετράμε σε πόσα λεπτά μας πήρε εντέλει ο ύπνος.

Αποτελέσματα

Σύμφωνα με τον Dr. Kleitman, τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

5 λεπτά: Δείγμα ανησυχητικής έλλειψης ύπνου

10 λεπτά: Η έλλειψη ύπνου είναι δεδομένη, αλλά τα επίπεδά της δεν θεωρούνται ανησυχητικά.

15 λεπτά: Ο οργανισμός δεν παρουσιάζει σημάδια εξάντλησης.

Οι ειδικοί τονίζουν πως είναι σημαντικό να συμπληρώνουμε επτά με οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ, προκειμένου τα επίπεδα της ενέργειάς μας να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και να είμαστε πιο αποδοτικοί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ